24.9.13

Wrecking


Hvad er mon værst, psykisk eller fysisk afhængighed? De fleste fysiske ting man bliver afhængig af, er vel startet som følge af noget psykisk, og omvendt. Det hænger nok meget godt sammen for det meste. Jeg vil dog helst være afhængig af noget fysisk, for så har jeg en idé om at det lettere at komme ud af afhængigheden igen. Det er nok også derfor jeg begyndte at eksperimentere med cigaretter. Hvis nu jeg kan nøjes med kun at være afhængig af f.eks. cigaretter, så kan jeg måske slippe alle andre afhængigheder. I dag prædikes der hele tiden med at cigaretter og nikotin er så farligt og ih og åh, men er sukkerafhængighed og alkoholisme ikke en smule værre? Motions- og fitnessafhængighed kan også føre til det ekstreme, og lede ud i spiseforstyrrelser og tvangstanker omkring mad. Sådanne mennesker der nok efterhånden flere af end rygere - så chill. Alle har vel deres afhængighed, jeg prøver bare aktivt at vælge min. Vælger én til, skubber en anden ud. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar