21.11.13

Control

Der er så mange ting der kan gå en på. Så mange ting der kan påvirke hvordan man føler eller tænker. Oftest ting som påvirker en negativt og skaber bekymring. Nogle ting er vi ikke herre over, disse ting bør vi vel ikke tænke så meget over, men bare acceptere at sådan er det. En af disse ting er vejret. Vi vil aldrig kunne styre vejret, om det regner eller sner. Sjovt nok er vejret noget at det der kan ændre vores humør mest; det kan gøre en ellers god morgen, til en sur og opgivende morgen. Det kan også ændre en ellers dårlig dag, til en glad og overskudsagtig-dag, med masser af muligheder. Jeg vil gerne kunne lære at leve med vejret og acceptere at jeg intet kan stille op over det. Det kan jeg ikke. Jeg ved heller ikke om jeg bliver i stand til det, men jeg håber det - ellers bliver det et langt liv med negative og sure tanker om noget så simpelt som vejret. Noget andet vi heller ikke er herre over er uheld og sygdom. På ét split sekund kan alt hvad vi før ikke bekymrede os om, eller overhovedet turde at tænke på kunne ske, ændres. Vi kan miste, eller vi kan frygte for at miste. Tit, oftest og heldigvis efterlades vi bare med chokket og tanken om hvad der kunne være sket. Tit tør vi måske slet ikke tænke tanken til ende, og er det egentlig også en god idé? Hvorfor skulle det ikke være det? En tanke er vel en tanke, selvom den er sørgelig og forfærdelig, så er det måske meget godt at vide at det kan ske. Verden er ikke kun et lykkeligt og smukt sted, vi bliver nødt til at acceptere at det ligeså vel er det mest forfærdeligt vi nogensinde kommer til at opleve. Så tænk og føl, helt derud hvor de fleste nok stopper. Hvad har du at miste? Jeg tænker kontrasten fra de mørkeste, dybeste og mest frygtelige tanker og følelser er god mod de lykkelige, lyse og fantastiske. At føle er at leve, og hvorfor være bange for det?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar