5.11.13

Brighter

Jeg har før haft det sådan: "Enten, eller". Enten kunne jeg lide det hele af et pågældende emne, hver en egenskab og særprægethed - eller også kunne jeg ikke. Nu kan jeg godt abstrahere fra at alting måske ikke er helt sort/hvidt, og nogle ting behøver man ikke enten at elske eller hade - man kan godt elske dele, områder eller måske få detajler af noget. Næste spørgsmål er så bare hvor meget det er nødvendigt at kunne lide noget eller nogen, for at lægge yderligere energi og tid i alt det som hører med. Nogle ting opvejer jo bare ens syn og følelse omkring noget, i langt større grad end andet. Det som måske ikke fylder så meget i det store hele, i forhold til det som opvejer vores lyst til at lægge mere tid i noget, er vel det vi bør se udover og acceptere. Acceptere at vi ikke kan ændre det, og at det ikke er så slemt at vi ikke skal have det med. Det er jo en del af pakken, og ingen og intet er perfekt, vel? Jeg vil blive bedre til ikke at dvæle ved små detaljer - i hvert fald ikke de negative, og de positive vil jeg i højere grad lægge mærke til og værdsætte. Jeg vil opveje det gode mod det dårlige, uden egentlig at føle at jeg gør det. Kort sagt: Jeg vil bare føle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar